azt hiszem szerencse, hogy nem vagyok beszari paranoiás. tegnap ugyanis mentem meccset vezetni. mostanság rákaptam a kötöttpályás járművekre, azon belül is a városban vonatozásra. látok benne fantáziát, talán nem lenne hülyeség ezen fejleszteni. sínek vannak, ha a menetrendbe bedobnának pár pesti járatot, talán még az autózásnak is jelenthetnének alternatívát. no, de nem akarok nagyon eltérni a tárgytól. szóval várom újpesten a vonatot, ami majd átvisz budára 3 perc alatt. egy árva sínpár az egész megálló. nem is kell több, mert a hídon sincs. megszólal a máv-szignál és ismerős tenor (?) bemondja, hogy érkezik ám a vonat mingyá'. konkrétan esztergomból és a nyugatiig még megáll angyalföldön és rákosrendezőn is. no, mondom ez akkor megint késés lesz, pedig otthon megnéztem, azt írták időben jön. (a máv oldalán nagyon szimpatikus a szolgáltatás, hogy megmondja mennyi késésre számíthatunk és teljesen update ráadásul. persze jobb lenne, ha nem lenne mit nézni...)
és itt jött a fordulat, ugyanis jött a vonat, de éppen a nyugati felől. meg is fordult a fejemben, hogy jó, hogy ez itt van, de mi történik, ha az is jön, amit bemondtak. lelki szemeim előtt leperegtek a megoldások. volt fantáziadús, miszerint filesen oldalukra billenő vonatok haladnak át a keskeny hídon, meg olyan is, mely szerint drámai zenei aláfestéssel éppen eléri a váltót az egyik és centikkel ússzuk meg a katasztrófát, hogy aztán a mozdonyvezetőt (aki persz sármos, kigyúrt és amerikai) hősként ünnepeljük. esetleges drámai verziók szikrázó, csörömpölő dramaturgiája is megvolt, amelyben a nagy ütközés természetesen a duna felett volt, mert akkor még látványosan a vízbe is lehet zuhanni és ezzel még pörgősebb a katasztrófa.
no meg az is eszembe jutott, hogy szokás szerint a máv baltázott el valamit és mondtak be valami éktelen baromságot. természetesen így is történt. semmilyen katasztrófa nem történt. legfeljebb a meccs színvonala hagyott némi kívánni valót maga után.